- 02 Aralık 2024 - -YENİ- MECELLE PUSULASI (ALTIN FORMÜL İÇERİR)
- 18 Kasım 2024 - HAK YOK VAZİFE VAR; FERT YOK CEMİYET VAR.
- 11 Kasım 2024 - POLİMAT-ENTELEKTÜEL
- 04 Kasım 2024 - ÖNCE DONANIM (HARDWARE) SONRA YAZILIM (SOFTWARE)
- 28 Ekim 2024 - İBRETLİK BİR ÖLÜMDEN DERS ÇIKARABİLMEK (FETÖ GERÇEĞİ)
- 21 Ekim 2024 - YAŞLANMA “SÜREÇ ODAKLI” BİR GELİŞMEDİR VE ANNE KARNINDAN BAŞLAR.
- 15 Ekim 2024 - ÜÇÜ BİRLEYEBİLİR MİYİZ? (Türkçülük/İslamcılık/Batıcılık)
- 07 Ekim 2024 - BEYİN-BEYİNCİK-VİCDAN=YASAMA-YÜRÜTME-YARGI
- 30 Eylül 2024 - GEÇMEK Mİ, KALMAK MI?
- 23 Eylül 2024 - METAFOR (MESNEVİ/KABAK METAFORU)
- 03 Eylül 2024 - KİTAP VE SİLAH DENGESİ
- 12 Ağustos 2024 - ÖNCELİKLİ KAYGILARIMIZ
- 06 Ağustos 2024 - SEVGİ-ACI-HZ. İNSAN
- 22 Temmuz 2024 - GENÇLİĞİN GÜNDEMİNDEKİ KONULARA DAİR: SORU/CEVAP
- 15 Temmuz 2024 - KAPAĞINIZ/DUDAĞINIZ KAPALI MI?
- 09 Temmuz 2024 - SÜLEYMANLAR AYAKTA ÖLÜR.
- 05 Temmuz 2024 - EVLİLİK YAŞI İÇİN 5 N 1 K (HZ. AİŞE ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN)
- 23 Mayıs 2024 - “EN BÜYÜK SÜRPRİZ” BİZİ BEKLİYOR OLABİLİR Mİ?
DR. CEMİL PASLI
ZAHMETTEN KAÇARAK RAHMETE ULAŞILABİLİR Mİ?
ZAHMETTEN KAÇARAK RAHMETE ULAŞILABİLİR Mİ?
Eskilerin güzel bir tabiri var:
Hayr’ul umuru ahmazuha: Hayırlı işler zahmetli işlerdir.
Günümüz teknolojisinin gelişmesi ile insanoğlu her talebine en hızlı şekliyle ulaşmak istiyor.
Her daim hedef: Hız, hız, daha da hız.
Çok, çok, daha da çok.
Oysa hayat hazmedildiği kadar hayattır.
“Kısık ateş” yemeğin lezzetinin sırrıdır.
Büyük mutfaklardan güzel yemek çıkmaz.
Çünkü oralarda “kısık ateş” yoktur.
Tekasür suresini her namazda okumamız gereken günlerdeyiz.
Günümüz teknolojisi özellikle yapay zekâ insanoğlunun önüne kayarak ilerlediği bir yol açtı.
Her faydalı şey gibi teknolojide de doz aşımı şifayı-devayı maraza döndürür.
Başka bir yazımda yapay zekânın ürünleri ile insanın doğal eserlerini şöyle kıyaslamıştım.
İnsan “bal arısı” gibidir.
Diğer insanlardan, eserlerden ve kitaplardan derlediği nektarı kendi kovanına çekilerek doğal balını yapar.
Bu doğal bal yapımında insanın ilahi bilgisayara (vahiy-ilham) bağlanıp istifade etmesinin katkısı da vardır.
Yapa zekâ ise sadece insanları yaptığı eserler toplar ve ortaya sentetik ürünler ortaya koyar.
Birisi (insanın) doğal bal gibidir.
Diğeri (yapay zekâ), insanın ürettiği şekerden yapılan şekerli bal ya da insanın ürettiği meyveler ve şekerle yapılan reçel gibidir.
Tabii ki reçellerde faydalıdır.
Ama doğal balın yeri başka.
Kısa ve kolay yollar genelde cehenneme çıkıyor.
İnsan kısıtlı zaman için bulunduğu dünyadan geriye rahmete vesile güzel bir şeyler bırakmak istiyorsa; kolaydan, hızdan, konfordan uzaklaşıp; zahmeti, sabrı, emek vermeyi tercih etmeli.
Kavak gibi hızlı ve yukarı değil; çınar gibi yavaş ve her tarafa büyümeli.
Sonunda; birisi (kavak) mobilyanın görünmeyen döşeme altı malzemesi, diğeri (çınar) anıt ağaç oluyor.
Can Mercy Be Reached by Escaping from Trouble?
The old people have a nice saying:
Hayr'ul umuru ahmazuha: Good deeds are difficult deeds.
With the development of today's technology, human beings want to reach every demand in the fastest way possible.
Always the goal: Speed, speed, more speed.
Much, much more.
However, life is as long as it is digested.
“Low heat” is the secret to the flavor of the dish.
Great cuisine does not produce good food.
Because there is no "low fire" there.
We are in the days when we need to read Surah Tekasur in every prayer.
Today's technology, especially artificial intelligence, has opened a path forward for human beings.
Like every useful thing, overdose in technology turns the cure into a disease.
In another article, I compared the products of artificial intelligence and the natural works of humans as follows.
Man is like a "honey bee".
He draws the nectar he collects from other people, works and books into his own hive and makes his natural honey.
The other (artificial intelligence) is like sweetened honey made from human-produced sugar, or jam made with human-produced fruits and sugar.
Of course, it is useful in jams.
But natural honey has a different place.
Short and easy roads often lead to hell.
If a person wants to leave behind something beautiful that will be a source of mercy from the world he is in for a limited time; Moving away from ease, speed and comfort; One should prefer toil, patience and effort.
Not fast and up like the poplar; It should grow slowly and everywhere, like a plane tree.
Finally; One of them (poplar) is the invisible underfloor material of the furniture, the other (sycamore) is a monumental tree.
Henüz Yorum yok