ADNAN KALKAN

CEPHE ŞEHİDİ YAHYA SİNVAR

"Bâki Davalar Fâni Şahısların Omuzuna Bina Edilmez" der Üstad Bediüzzaman Hazretleri. Evet, öyle davalar vardır ki şahıslar tarafından başlatılır ancak zamanla şahs-ı manevinin omuzlarına yüklenir ve bu sayede mağlup edilmesi neredeyse imkansız hale gelir. Fâni davalar şahısların omuzlarında durduğu için şahısların ölmesi ya da davayı terk etmesiyle son bulur. Fakat bâki davalar, artık şahs-ı maneviye mâl olduğu için, şahıslar ölse de davalar yaşamaya devam eder; hatta bazen şahısların ölümüyle birlikte davalar daha da güçlenir ve zafere daha yakın bir hale gelir.

İşte Filistin davası, diğer bir tabirle Mescid-i Aksa davası veya Kudüs davası, şahs-ı manevinin omuzlarına yüklenmiş bir davadır. Bu sebeple, bu dava fâni şahısların fena bulması yani şehit olmasıyla sona ermez; aksine, daha da güçlenir ve zafere daha da yaklaşır. Şeyh Ahmed Yasin’in vefat ettiğinde eğer bu dava bâki değil de fâni bir dava olsaydı, yani şahs-ı manevinin omuzlarına değil de şahısların omuzlarına yüklenmiş olsaydı veya İzzettin el-Kassam’ın vefatında şahıslar üzerine bina edilmiş olsaydı, elbette şimdiye dek çoktan sona ererdi. Ancak Kudüs, yani Mescid-i Aksa davası, ne İzzettin el-Kassam’ın ne Şeyh Ahmed Yasin’in ne İsmail Haniye’nin ne de büyük komutan Yahya Sinvar’ın omuzlarına bina edilmediği için, onların şehadetiyle bitmedi ve güçlenerek devam etti, edecek.

İsmail Haniye’den sonra, İsrail zindanlarında 20 yıl kalmış olan Yahya Sinvar hareketin başına geçti. Yahya Sinvar, İsmail Haniye’ye göre çok daha cephede aktif olan ve ön saflarda mücadele eden bir kahraman olarak, en çok arzuladığı şehadete ulaştı. Şimdi siz zannediyor musunuz ki Filistin’in farklı bölgelerinde akrabalarını kaybetmiş ve bu kayıpların acısı ile davalarının bilincini kuşanmış mücahitler, Yahya Sinvar’dan daha az kararlı ve daha geri planda kalacaklar? Asla ve kat'a! Hiç şüphemiz yok ki Yahya Sinvar gibi büyük bir komutandan sonra, Filistin direnişinin başına geçecek olan komutan daha kararlı ve cesur olacaktır. Nasıl ki Aksa Tufanı’nın ilk aşamasında İsmail Haniye siyaset ve barışçıl bir politika ile ilerlediyse, kendisinden sonra gelen Yahya Sinvar, mücahitlerle birlikte Filistin direnişinin ikinci aşamasında cephede savaştıysa, Aksa Tufanı’nın üçüncü aşamasında olacak olan komutan bunu çok daha ileriye taşıyacaktır.

Biz inanıyoruz ki Rabbimiz, bu kadar bedel, sadakat, fedakarlık ve sabır karşılığında kullarını muzaffer kılacaktır. "Eğer inanıyorsanız muhakkak üstün olan sizsiniz" ilahi çağrısı gereği, bugün belki de en saf inanç Filistin’deki mücahitlerde ve cefakar halktadır. Bir tarafta tevekkül ehli bir ümmet var Filistin’de, diğer tarafta ise bu ümmetin yiğit evlatları olan mücahitler. Bedir ve Uhud’da, az olan imanlı insanların çok olan zalimlere karşı nasıl büyük kahramanlıklar sergileyip Allah’ın yardımıyla muzaffer oldukları gibi, bugünün Bedir’i ve bugünün Uhud’u Filistin’dir. Hendek Savaşı’nda, “Onlar bana karşı bir daha galip olamayacaklar” diyen Efendimiz Aleyhisselam’ın sözleriyle benzer şekilde, Aksa Tufanı’nın da İsrail’e karşı Müslümanların zaferine işaret ettiğine inanıyoruz. Filistin Müslümanları, Allah’ın izniyle bir daha asla mağlup olmayacaktır.

Bizler zaferden değil, seferden sorumluyuz ve bu sefere önderlik edenler, Allah kime nasip ettiyse malıyla, canıyla ve kanıyla destek vereceklerdir. Yahya Sinvar, en çok arzu ettiği şehadet şerbetini içti. Rabbimiz, bizleri de şehadet şerbeti içmekle şereflendirsin diyoruz. Biz de inşallah, şehadet şerbetini içmek için sabırsızlıkla bekliyoruz ve yeni Yahya Sinvar, Halid Meşal, Ebu Ubeyde, Şeyh Ahmed Yasin, İzzettin Kassam, İsmail Haniye yetiştirmek için canla başla mücadeleye devam edeceğiz. Düşmanlar, istedikleri kadar güçlü silahlara ve teknolojilere sahip olsun, kafirler istedikleri kadar birlik olup üzerimize gelsin; Çanakkale’de olduğu gibi, Filistin’de de bir avuç inanan, Allah’ın izniyle muzaffer olacaktır.

Yazarın Diğer Makaleleri