- 07 Ekim 2024 - -YENİ- BEYİN-BEYİNCİK-VİCDAN=YASAMA-YÜRÜTME-YARGI
- 30 Eylül 2024 - GEÇMEK Mİ, KALMAK MI?
- 23 Eylül 2024 - METAFOR (MESNEVİ/KABAK METAFORU)
- 03 Eylül 2024 - KİTAP VE SİLAH DENGESİ
- 12 Ağustos 2024 - ÖNCELİKLİ KAYGILARIMIZ
- 06 Ağustos 2024 - SEVGİ-ACI-HZ. İNSAN
- 15 Temmuz 2024 - KAPAĞINIZ/DUDAĞINIZ KAPALI MI?
- 09 Temmuz 2024 - SÜLEYMANLAR AYAKTA ÖLÜR.
- 05 Temmuz 2024 - EVLİLİK YAŞI İÇİN 5 N 1 K (HZ. AİŞE ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN)
- 23 Mayıs 2024 - “EN BÜYÜK SÜRPRİZ” BİZİ BEKLİYOR OLABİLİR Mİ?
DR. CEMİL PASLI
GENÇLİĞİN GÜNDEMİNDEKİ KONULARA DAİR: SORU/CEVAP
GENÇLİĞİN GÜNDEMİNDEKİ KONULARA DAİR: SORU/CEVAP
S-Türkiye'de ve Dünya'da gündemi kimler tayin ve tespit ediyor....?
C-Türkiye’de ve Dünya’da gündemi daha çok bilgiye sahip olan (Zümer, 39/9) ve daha çok çalışanlar (Nisa, 4/95, Necm, 53/39) belirliyor.
S-Biz Müslümanlar bu sözüm ona gündemlerin peşinde koşturuyoruz...mu acaba?
C-Kütüphanelerimize Abd ve İngiltere’dekilerden daha fazla kitap koyamadığımız, onlardan daha fazla ve etkin çalışmadıkça takip etmekten başka çare yok. Öndeki arabayı geçene kadar ısrarla takip edeceksin, bir miktar toz yutacaksın, geçersen de toz yutturacaksın.
S-Kur'an ve sünnete uygun bir hayat nizamı'nın gündemin merkezi olması mümkün ise nasıl olacak bu?
C-Kur’an ve Sünnet’e öncekilerin ezberleri ile değil; çağın birikimini elde etmiş bir yeni ve taze bir beyin ile bakabilirsek gündemin merkezine oturmak mümkün değil, kesin!
S-Kim yapacak...?
C-Aklını fen bilimleri aydınlatmış, kalbini din ilimleri ile nurlandırmış dünya/ahret dengesini kurmuş at sırtında ölmeye yemin etmiş akıncılar.
S-Tanzimat öncesi ve sonrası bozulma?
C-Bozulma Yavuz’un yüzünü batıdan doğuya dönmesi ile başladı, Kanuni’nin Türkmenlere sırt çevirip işleri devşirmelere devretmesi ile devam etti. Askeri olarak 1571 İnebahtı deniz savaşında donanmanın tamamen yakılarak imha edilmesi, bilimsel olarak ta 1580 Takiyüddin’in rasathanesinin Ezher yörüngesine girmiş ulemanın fetvası ve sultanın emri ile yıkılması ile zirve yaptı.
Denize hâkim olan dünyaya hakim olur. 1538’de Preveze’de denize döktüğümüz haçlı donanması, 33 yıl sonra İnebahtı’da bizim donanmamızı yaktı.
1538’de bizim donanma komutanımız Barbaros Hayrettin Paşa, genç, işinin ehli, tam bir bahriyeli ve Andre Dorya’dan daha iyi idi.
1571’de Osmanlı Donanması’nın başında devşirme sadrazam Sokullu’nun torpillisi 70 yaşında ihtiyar karacı Müezzinzade Ali Efendi vardı. Haçlı donanmasının başında çok iyi eğitim almış 24 yaşında genç Don Juan bulunuyordu. Onlar bizim Ali efendiyi alnından kurşunla vururken, biz Don Juan’ı okla dizinden yaralayabildik…
Yaktırdığımız donanma için de tarihi bir cerbeze uydurduk: Kıbrıs’ı almakla biz onların kolunu kestik, İnebahtı’da onlar bizim sakalımızı kestiler, Kol çıkmaz sakal daha gür çıkar dedi Sokullu efendi.
Oysa onlar kola protez yapıp yollarına devam ederken, kesilen değil yakılan sakal gür çıkmadı. Bir daha o tarihten bugüne onlara yetişemedik. “Mavi Vatan” gündemleriyle açığı kapatmayan çalışıyoruz.
S-Yerli yerine koyma?
C-“Eski hal muhal, ya yeni hal ya izmihlal!” (B.S.N.) diyerek her şeyimizi bozup, kitap/sünnet/tarih/bilim v.b. bütün bileşenler ışığında sistemi yeniden kurmamız gerekiyor.
S-Kim nasıl ne ile?
C-İkna edilmiş değil inanmış, kolunda altın bileziği olan makam ve mansıptan uzak mütevazı, yerli ve milli insanlarla….
S-Güç imkân kadro parti grup cami cemaati vs.
C-İşinin, işe uygun insan ölçüsü dışında bütün belirleyicileri çöpe atarak işe başlanmalı. Allah katında makbul olmanın ilk şartı: Ekmeğini kazandığın, insanlara yönelik kesin fayda içeren bir iyilik yapabildiğin sanatını hakkıyla icra etmektir. Din satmak, slogan üretmek, klavye kahramanı olmak, trol ordusu kurmak İslam’ın büyük günah olarak gördüğü yaklaşımlardır.
S- Agnostik kitleyi gnostik hale kim nasıl getirebilir?
C-Akıl Allah’a doğru bir yere insanı merdivenden çıkarır (kurbiyet), oradan kalp alır onu asansöre/burak’a bindirir (akrebiyet) ve akıl ve kalbin birleştirdiği deliller burhan olur ve gnostik inanca ulaşılır.
Sühreveredi, Hikmet’ül-İşrak’te, İbn Sina, el-İşarat vet’Tenbihat’ta, Konevi, Miftah’ul Gayb’ta, Nursi, Muhakemat ve Sözler’de akıl ve kalbin bir kuşun iki kanadı ile hakikate nasıl uçacağını anlatır.
Bize düşen onları taklitçilerden bağımsız direkt eserlerinden okumak….
S-Saf puriten Müslümanlık mümkün olur mu?
C-Ayet ve hadislerdeki “kök hücre” ve “kod” ları okuyup olayı samimiyetler kendi üzerinde takip eden İslamcılık’tan uzak her mümin püriten ahlakla donanmış, saf bir Müslüman olabilir.
S- İsrailiyat Hristiyanlık mecusilik panteizm karışmış kelam anlayışı ve bunun reddi mümkün mü?
C-19. yüzyılda itibaren başlayan o problemlerin farkında olan ve çözüm üretmeye çalışan “Yeni İlmi Kelam Hareketi” günümüzde belli bir kıvama gelmiştir. Cumhuriyet döneminde Bekir Topaloğlu, Hüseyin Atay ve Şerafeddin Gölcük ile ciddi bir aşamaya ulaştı. Kelamcılar ortaya koydukları çalışmalarla imanın amel ve ahlak ile açılan mesafesini yani kelamın sosyal hayatla kopan bağlantısını yeniden kurmaya çalışıyorlar. “Kelam İlminde Yenilik Arayışları ve M. Şerefeddin Yaltkaya’nın İctimai Kelam Projesi” başlıklı aynı zamanda doktora tezim olan kitabımda bunun mümkün olduğunu ortaya koymaya çalıştım.
Regarding the Topics on the Youth Agenda: Question/Answer
Q-Who determines and determines the agenda in Turkey and in the world....?
C- In Turkey and in the world, the agenda is determined by those who have more knowledge (Zümer, 39/9) and those who work harder (Nisa, 4/95, Necm, 53/39).
Q-I wonder if we Muslims are running after these so-called agendas?
C- Unless we can put more books in our libraries than those in the USA and England, and unless we work more and more effectively than them, there is no choice but to follow. You will persistently follow the car in front until it passes, you will swallow some dust, and if you pass, you will make others swallow dust.
Q-If it is possible for a life order in accordance with the Quran and the Sunnah to be the center of the agenda, how will this happen?
C-According to the Quran and Sunnah, not with the memorization of the previous ones; If we can look at it with a new and fresh mind that has acquired the knowledge of the age, it is not possible to sit at the center of the agenda, for sure!
Q-Who will...?
C-Raiders who enlightened their minds with science, enlightened their hearts with religious sciences, established the balance between the world and the afterlife, and swore to die on horseback.
Q-Disruption before and after Tanzimat?
C- Disruption started with Yavuz turning his face from the west to the east, and continued with Suleiman the Magnificent turning his back on the Turkmens and handing over the affairs to the devshirme. It peaked militarily with the complete burning and destruction of the navy in the naval battle of Lepanto in 1571, and scientifically with the destruction of Takiyüddin's observatory in 1580, by the fatwa of the ulema who entered the orbit of Al-Azhar and the order of the sultan.
He who controls the sea controls the world. The Crusader fleet that we launched in Preveza in 1538 burned our fleet in Lepanto 33 years later.
Our navy commander in 1538, Barbaros Hayrettin Pasha, was young, competent, a true sailor and better than Andre Dorya.
In 1571, at the head of the Ottoman Navy was the 70-year-old old army officer Müezzinzade Ali Efendi, the subordinate of Grand Vizier Sokullu. At the head of the Crusader fleet was Don Juan, a very well-educated 24-year-old young man. While they shot our Ali Efendi in the forehead with a bullet, we were able to wound Don Juan in the knee with an arrow...
We made up a historical joke for the navy we burned: By taking Cyprus, we cut off their arm, in Lepanto they cut off our beard, Sokullu Effendi said, "As long as the arm grows, the beard grows thicker."
However, while they made a prosthesis and continued on their way, the beard that was burned rather than cut did not grow thick. We have never been able to catch up with them since then. We are working not to close the gap with the "Blue Homeland" agenda.
Q-Replacing?
C-“The old state is unacceptable, either the new state or izmihlal!” We spoil everything by saying (B.S.N.) and destroy the book/sunnah/history/science etc. We need to rebuild the system in light of all the components.
Q-Who, how and with what?
C- With humble, local and national people who are not convinced but believed, who have gold bracelets on their arms, far from rank and rank...
S-Power, opportunity, staff, party, group, mosque community, etc.
C-The job should be started by discarding all determinants of the job, except the size of the person suitable for the job. The first condition of being accepted in the sight of Allah is to properly practice your art, which enables you to earn your living and do a good deed that will definitely benefit people. Selling religion, producing slogans, being a keyboard hero, and forming a troll army are approaches that Islam sees as great sins.
Q- How can anyone make an agnostic audience gnostic?
C-The mind takes a person up the stairs to a place towards God (kurbiyet), from there the heart takes him to the elevator/burak (akrebiyet) and the evidence combined by the mind and the heart becomes proof and gnostic belief is reached.
Sühraveredi, in Hikmet'ül-İşrak, İbn Sina, in el-İşarat vet'Tenbihat, Konevi, in Miftah'ul Gayb, Nursi, in Muhakemat ve Sözler, explains how the mind and heart can fly to the truth with the two wings of a bird. .
Our duty is to read them directly from their works, independent of imitators...
Q-Is pure puritan Islam possible?
C- Any believer away from Islamism who reads the "stem cells" and "codes" in the verses and hadiths and follows the event sincerely on himself can be a pure Muslim, equipped with puritan morality.
Q- Is it possible to reject the understanding of theology mixed with Israel, Christianity, Zoroastrianism and pantheism?
C-19. The "New Scientific Kalam Movement", which is aware of the problems that started in the 19th century and tries to produce solutions, has reached a certain level today. It reached a serious stage during the Republic period with Bekir Topaloğlu, Hüseyin Atay and Şerafeddin Gölcük. With their studies, theologians try to re-establish the distance between faith and deeds and morality, that is, the connection between the word and social life. I tried to demonstrate that this is possible in my book, which is also my doctoral thesis, titled "Seeking Innovation in the Science of Kalam and M. Şerefeddin Yaltkaya's Social Kalam Project".
Henüz Yorum yok